Wycieczka 2A Tatry 27-30 maja
Poniedziałek, 16 Czerwiec 2014 11:52
27 maja 2014, wtorek
6.00 Wyjeżdżamy z Ostrołęki ku wielkiej przygodzie.
16.00 Ruszamy na Wiktorówki i Rusinową Polanę. Zaglądamy do zabytkowego Kościoła Matki Bożej Jaworzyńskiej, Królowej Tatr.

28 maja 2014, środa, wspinaczka wysokogórska
9.30 Wyruszamy w góry. Wodogrzmoty Mickiewicza, potem niebieskim szlakiem pniemy się w górę. Mijamy Siklawę. Dalej idziemy do schroniska w Dolinie Pięciu Stawów Polskich. Mamy piękną pogodę. Odpoczywamy podziwiając piękno Tatr. Potem dalej w górę. Zdobywamy Świstówkę (ok. 1800 m n.p.m.). Droga w dół też jest trudna, ale szczęśliwi schodzimy do Morskiego Oka

29 maja 2014, czwartek, dzień jaskiń
9.30 Spotykamy się z przewodnikiem, który poprowadzi nas Doliną Kościeliską i pokaże jaskinie. Ruszamy w deszczu. Najpierw bacówka, pokazowy wypas owiec, oscypki, potem wędrówka wzdłuż Kościeliskiego potoku. Zachwycamy się pięknem Tatr. Po około dwóch godzinach wchodzimy na szlak prowadzący do Jaskini Mylnej. Pokonanie trzystumetrowej jaskini to nie lada wyzwanie. Dostarcza wielu głębokich przeżyć. To jednak nie koniec wrażeń. Po wyjściu z Jaskini Mylnej idziemy do Smoczej Jamy. Na szczęście przestało padać. Smocza Jama jest krótsza niż Mylna (50 m), ale także piękna.
15.00 Wracamy na obiad.
17.00 Krupówki w Zakopanem.

30 maja 2014, piątek
9.30 Opuszczamy nasz hotel, ale to jeszcze nie pożegnanie z górami.
10.00 Spotykamy się z panią przewodnik pod Wielką Krokwią. Ruszamy czarnym szlakiem – ścieżką nad Reglami. Najpierw łagodnie ku górze, potem dość stromo idziemy Doliną Białego. Jest pięknie, choć wędrówkę utrudnia padający deszcz.
11.30 Zdobywamy Sarnią Skałę (1377 m n.p.m.).Niestety, chmury zasłaniają Zakopane. Nie widzimy pięknych ekspozycji, choć wspinaczka dała Nam wiele satysfakcji.
13.00 Ruszamy w podróż powrotną do domu.